Mersin Vatan Gazetesi

GÜNCEL
Giriş Tarihi : 12-02-2021 09:27   Güncelleme : 12-02-2021 09:27
Mersin’e de kadınlara da en çok yakışan yine “Sevgi” oldu

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğünde üretici kadınlar kentin farklı noktalarında açılan stantlarda ürünlerini sergiliyor. “14 Şubat Sevgililer Günü” dolayısıyla 9-10 Şubat’ta Tarsus’ta bir araya gelen kadınlar, 11-12 Şubat’ta ise Özgecan Aslan Barış Meydanı’ndaki stantlarda buluştu. Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Mersinden Kadın Kooperatifi Başkanı Meral Seçer de meydandaki stantları ziyaret etti.

“14 Şubat Sevgililer Günü”nün hafta sonuna denk gelmesi nedeniyle 9-12 Şubat’ta Tarsus’ta ve kent merkezinde bir araya gelen kadınlar, açılan stantlarda ürünlerini sergiledi. Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin öncülüğünde 9-10 Şubat’ta Tarsus Kültür Parkı’nda buluşan kadınların 11-12 Şubat’ta ise adresleri Özgecan Aslan Barış Meydanı oldu.

Başkan Vahap Seçer de meydandaki stantları ziyaret etti

Özgecan Aslan Barış Meydanı’nda açılan 61 stantta 254 kadın üretici el emeği göz nuru ürünlerini sergiledi. Stantlardan kiminde ev yapımı tereyağı, peynir, zeytin, turşu ve kurutulmuş sebzeler yer alırken, kiminde de ilmek ilmek işlenmiş örgüler, özenle boyanmış süs eşyaları ve sevgiyle büyütülmüş çiçekler yer aldı. Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Mersinden Kadın Kooperatifi Başkanı Meral Seçer de Tarsus’un ardından Özgecan Aslan Barış Meydanı’ndaki stantları ziyaret ederek kadınlara destek verdi.

“Üreticiler Mersin’in merkezini ve diğer ilçeleri de görüyorlar”

Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanı Şerife Hasoğlu Dokucu, hem kadın dayanışmasına destek sağladıklarını hem de kadınlara gelir yaratıcı bir faaliyet yaptıklarını belirtti. Kadınların bu sayede kültürel ve sosyal açıdan da güçlendiğini vurgulayan Dokucu, “İlçelerden gelen kadın üreticiler Mersin’in merkezini ve diğer ilçeleri de görüyorlar. Sevgililer Günü’nde sokağa çıkma yasağı olduğu için tarihi erkene aldık” dedi.

“Tek başlarına geliyorlar, yardımlaşarak zaman geçiriyorlar”

Dokucu, kadın üreticilerin birçoğunun ilk defa eşlerinden bağımsız olarak seyahat edip diğer üretici kadınlarla bir araya geldiğini de sözlerine ekleyerek, “Belediyeye ve buradaki arkadaşlarına güvendikleri için gönül rahatlığıyla tek başlarına geliyorlar, stant açıp yardımlaşarak zaman geçiriyorlar. Biz bunu hep sürdürmeyi düşünüyoruz. Çünkü ev ortamında hazırlanan ürünler burada halka ulaştırılıyor. Çoğu arasak da kolay kolay bulamayacağımız ürünler” diye konuştu.

“Eskiden 10 bidon salça yapıyorsam şimdi 50-60 bidon yapıyorum”

Mut’ta yaşayan üreticilerden Fatma Isbaha’nın standında zeytin, zeytinyağı, turşu ve odun ateşinde pişmiş köy ekmeği yer aldı. Isbaha, ürünlerinin değer görmesinden memnun olduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Zeytin üretiyorum; bahçesi benim. Kuru kayısım var; kayısı ağacı benim. Kornişon turşum var; kendi bahçemin. Salça var, evim için yaparken fazla yapıp satıyorum. Şimdi de Vahap Seçer Bey sağ olsun, olanak sağlıyor ve buralara geliyoruz. Eskiden böyle aktif değildik. 10 bidon salça yapıyorsam şimdi 50-60 bidon yapıyorum. Gezmiş oluyoruz, arkadaşları tanımış oluyoruz. Mesela yanı başımızda farklı insanlar oluyor. Bizler köylüyüz, çiftçiyiz, bu bizim için bir olanak oluyor. Mesela Tarsus’ta Gençlik Kampı’nda kalıyoruz, bu bizim için bir değişiklik oluyor. Ben Karadenizliyim, Mut geliniyim, Vahap Başkan’dan çok memnunum. Yollarımıza kadar yaptı.”

“Her kadının ayakları üzerinde durması lazım”

Mutlu üreticilerden Ayşe Cenk de kendi yaptığı peynir ve tereyağının yer aldığı stantta ürünlerini sergileyerek, “Kendimiz yapıyoruz. Ben pazarda satıyordum. Bu işi 35 senedir yapıyorum. Vahap Başkanımız ve eşine çok teşekkür ediyoruz. Bu bizim için çok güzel oldu. Her kadının ayakları üzerinde durması lazım. Her yerden bir arkadaş ediniyorsun, çevre ediniyorsun, çok güzel oluyor” dedi.

“Artık belediyenin düzenlediği bu tür sosyal faaliyetlere katılacağız”

Tarsus’ta bir işletmenin sahibi olduğunu belirten Ayşe Saban ise salgın sürecinde işletmesini kapatma noktasına geldiğini söyledi. Tarsus’un sevilen lezzetlerinden Karakuş Tatlısı’na stantta yer veren Saban, “Artık belediyenin düzenlediği bu tür sosyal faaliyetlere katılacağız. Tarsus’a özgü hemen hemen bütün yemeklerden yapıyoruz. Karakuş Tatlısı da burada ilgi görüyor. Başkanımız’a teşekkür ederiz, bu tür organizasyonların devam etmesini istiyoruz. Ayrıca esnaflara verdiği 500 liralık su desteği için de ayrıca teşekkür ederiz” ifadelerine yer verdi.

Ölüm yıl dönümünde kadınlar Özgecan’ı kalplerinin üstünde taşıdı

11 Şubat 2015’te yaşamını yitiren Özgecan Aslan’ın anısı da adını taşıyan meydanda yaşatıldı. Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nın hazırladığı siyah çelenkler meydana konuldu ve yakalarına astıkları fotoğrafla üretici kadınlar Özgecan Aslan’ı kalplerinin üstünde taşıdı.